The Other Side

Начало » Новини » Медии » “Dionysus” от DEAD CAN DANCE в “Картини от една изложба”

“Dionysus” от DEAD CAN DANCE в “Картини от една изложба”

Почерпете ни!

Почерпете жадния редактор и екипа на The Other Side! Благодарим и наздраве!

1,00 €

HAMMERHEAD (BG) с концерт в памет на Cliff Burton на 27 септември

Последни публикации

SÓLSTAFIR са специални гости на концерта на APOCALYPTICA в Пловдив, шоуто се мести на 3 септември

Концертът на TIAMAT в София се мести точно с 1 година – 29 октомври 2022 г.


Предаването за концептуални албуми „Картини от една изложба” с водещ Сергей Шишов представя “Dionysus” от DEAD CAN DANCE. Събота, 21:00 ч., програма „Хоризонт” на Българското национално радио.

„Проектът DEAD CAN DANCE никога не е бил нещо комерсиално. Той винаги е бил маслинова клонка на приятелството, нещо, с което да се достигне до другите хора, за да не се чувстват сами на планетата. Албумът „Дионис“ е просто още една част от клонката“Lisa Gerrard.

Преди около 30 години Brendan Perry от знаменитото австралийско дуо DEAD CAN DANCE, добре познато у нас, има трансцедентно преживяване в Calanda, Испания, където без спиране свири 10 часа на барабани по време на местния великденски празник, Rompida de la Hora, който датира от Средновековието: „Просто изпаднах в транс след няколко часа свирене, ръцете ми се разкървавиха. Не усещах нищо, бях напълно забравил за болката. Това беше точно в традициите на дионисиевите празненства, имам предвид Дионис, гръцкият бог на виното и удоволствието, защото по време на тези празненства се постига същия екстаз. В наши дни откриваме отгласи от тези пролетни празници из цялото Средиземноморие, най-вече в отдалечени места, където християнското влияние не е било толкова голямо, например в Сардиния и България. Хората носят маски и танцуват в кръгове, сякаш времето е спряло докато тече ритуала. В България присъствах на кукерски игри, които са наистина много красиви“.

Dead Can Dance - Dionysus

Dead Can Dance – Dionysus

Това дава повод на Brendan да се потопи през последните години във всичко, което се отнася до Дионис. Изучава гръцката музика и по същото време попада на книгата „Раждането на трагедията от духа на музиката“ (1872) от Friedrich Nietzsche. Тя отваря очите му за двете школи на културно мислене: на Аполон и на Дионис. В първата „всичко е подредено, премерено, под контрол – казва Perry, – докато втората е мечтателна, освободена, с импровизации. Когато двете са в едно, тогава се създава най-доброто в изкуството. Това наистина беше откровение за мен, защото аз и Lisa Gerrard се стремим да го правим от много години, без да сме го формулирали точно така“.

Brendan ми каза: „Нека този път да не правим песни, нека да го направим като звук от гората, за да можем да събудим красотата вътре в хората, за да си спомнят природата и древността. Да не се поддаваме на суетата или своето его, а да погледнем в гората и да отворим визията си за нещата, които все още имаме, които са живи в природата, и да се свържем с миналото като го пренесем в наши дни”, добавя Lisa Gerrard.

Dionysus“ се различава съществено от другите албуми в дискографията на DEAD CAN DANCE. След като прочита още три книги за Дионис, Brendan решава, че иска да представи „импресионистична творба“, която да се слуша в цялост, а не като цикъл от песни. „Това е невероятно сложна тема, – обяснява той. – Дионис се превръща от ранен аграрен и сезонен бог на природата в нещо доста дълбоко към края, когато култът му е забранен в християнски Рим. В повечето дионисиеви празници участват масово много хора, и тъй като Дионис е пряко свързан с раждането на гръцката трагедия и театър, реших, че трябва да включа хор.“

За да пресъздаде езика на Дионис, Perry използва софтуерно приложение със семпли от хорови библиотеки, и създава директория с изпети срички, които след това събира във фрази и изречения: „Може да измислите свои собствени думи и фрази и след това да ги възпроизведете като полифония, може да направите цяла група, която да пее една и съща фраза в различни хармонии. Така направих комбинации от гласовете ни с Lisa, за да създам ансамблов ефект.“

„Нямам представа на какъв език се пее в албума“, казва Lisa Gerrard. „Мисля, че албумът стана великолепен, защото Brendan отключи собствения си език и постигна нещо много невинно и смело. Той се опита да събуди древните инстинкти в хората, да събуди съзнанието вътре в нас. По някакъв начин като музиканти и поети ние стоим извън политиката и религията, и затова все още можем да говорим на свещения език на поезията от древни времена, а двамата с Brendan се стремим към това още от деца.

Албума “Dionysus”, или „Дионис“, ще чуем в предаването “Картини от една изложба” на програма “Хоризонт” на БНР, събота, 4 декември, след новините от 21:00 ч.


Елате в Telegram канала на The Other Side чрез следния линк t.me/theothersidezine и/или се абонирайте за нашия бюлетин!


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Telegram канал на The Other Side

Концерт на Акцент

Концерт на Mgla в София

Metal Force HMC обяви четири екстремни концерта тази есен в София

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 195 other followers

Концерт на Primordial в София

Opeth live at Ancient Theatre Plovdiv 2022

W.A.S.P. отлагат юбилейното си турне за 2023 г.

Статистика

  • 639 032 hits
%d блогъра харесват това: