The Other Side

Начало » Българска сцена » Неконтролирана инвазия на мрака (Black Death Metal Night: AMBROZ, BELGARATH, DIABLESS)

Неконтролирана инвазия на мрака (Black Death Metal Night: AMBROZ, BELGARATH, DIABLESS)

Distorted Reality & Day Of Execution (new album release party)

Последни публикации

Категории

Архив


Пълната програма в двете зали на клуб Mixtape 5 внася необходимото объркване в станалия традиционен плевенски екстремен бенефис. Това ме принуждава да се откажа от едно от събитията за вечерта и да се отправя към Bar-Club Adams, където се очакваше мракът да настъпи. Решението ми се оказва правилно, защото Black Death Metal Night удари по план точно в 22:00 ч.

Първият удар бе донесен от пернишките чукове DIABLESS. С вече изградена сериозна репутация, квартета демонстрира стабилност, усет към мелодиите и безкомпромисен метъл подход. Доближавайки своя Doom/Death Metal до аристократичността на PARADISE LOST от периода „Gothic“ `91 – „Icon“ `93, момчетата успяват да изграждат и своята идентичност. Мачкащите, най-често среднотемпови рифове са разкъсвани от изящни акустични сола. Докосвайки Epic Black Metal-а на BATHORY, те успяват да вплитат и български възрожденски песни в творчеството си. Без да демонстрират свръхактивност при представянето си, седят на сцената както и звучат – стабилно, сериозно и достойно! Агресивният саунд на китарите е с различни бленди и в съчетание с максимално агресивните вокали DIABLESS успяват да преодолеят проблемното озвучаване тази вечер. Десетината парчета отнемат малко повече от час за разливането на нажежения си мрак. Не съм гледадал слабо тяхно представяне и след сета им сцената винаги става трудно за овладяване място.

Belgarath

Belgarath

Решението на BELGARATH да вземат основен вокалист, но не и втора китара, при този вариант на озвучаване не им правеше услуга. Когато излязоха на сцена в 23:20 ч., „дупката“ в звука стана осакатяващо болезнена. Орязаните китарни честоти и натуралния бас тласнаха звученето на песните на квартета в нещо като мандолинен Black Metal. Праволинейните композиции на формацията имат своя чар, но инерционното поведение на момчетата спрямо инструментите им – без никакъв контрол върху звученето им, с нищо не поправи щетата от липсата на присъствие зад пулта! Китарата, освен че бе твърде тиха, солата й съвсем се изгубваха в едно „дискотечно“ бумтене. Наблягайки на своето сценично присъствие, BELGARATH сякаш изгубиха връзката с публиката, макар да положиха усилия в тази посока. Твърдия отказ от активна озвучаване, най-вече от страна на липсващия тон-режисьор, сякаш охлади публиката. Изпълнявайки 7 от своите композиции, групата напусна сцената внезапно, 40 минути, след като я покори.

Ambroz

Ambroz

Амбициозният секстет от Скопие, Македония – AMBROZ, представяше дебютния си дългосвирещ албум „Into the Endless Void“. Нелишените от самочувствие и ентусиазъм музиканти също пострадаха от саунд настройките в началото на сета си. Конвенционалните им Black Metal парчета губеха от силата си, заради честотното орязване на китарния звук и колебаещата се сила на клавира. Озвучителят поне отбеляза мимолетно присъствие и в началото на петата песен, звукът бе коригиран: китарите прозвучаха, клавира намери своето място и цялостния баланс бе в осигурен. Режещите Black Metal вокали получиха необходимото количество ефекти. Това видимо ентусиазира публиката и самата група, чието представяне се динамизира. А феновете запълниха плътно пространството пред сцената.

Ambroz

Ambroz

„Следуща песна е коя е за нашето издиганье на бендот. The Rising of Ambroz.“ – Въодушевява се Дамян, основният вокалист на AMBROZ. След което групата вече успява да демонстрира основните си вдъхновения и влияния: скандинавски Black Metal полъх; някои old-school Death Metal влияния от UNLEASHED и GRAVE; както и конвенционални и дори клиширани метъл решения, взети от целокупната сцена в направлението. Момчетата и дамата зад клавишите успяват да демонстрират способностите си. Забелязвам, че въпреки инстументариума си, AMBROZ също се отказват от активен контрол над звученето си и разчитат предимно на предварителните настройки. Като резултат китарните сола нямат нужния интензитет, а фоновите пасажи на клавира са твърде силни и преекспонирани, въпреки, че пред Дияна (kb.) има минипулт! Тези фини детаили не попречиха на 70 присъстващи фена да оценят гостите по достойнство. В края на сета си те бяха извикани на истински, неподправен бис, където им се наложи да повторят една от композициите от новия си албум.

Ambroz

Ambroz

Известно време след 01:00 ч. музикантите се смесиха с феновете в една топла приятелска атмосфера, умерено полята…

Rock Thrashler, Bar-Club Adams, 18.04.2015


2 Коментари

  1. […] дългосвирещ албум „Into The Endless Void“, който бе представен на живо в столичния клуб Адамс на 18 април 2015 […]

    Like

  2. […] дългосвирещ албум „Into The Endless Void“, който бе представен на живо в столичния клуб Адамс на 18 април 2015 […]

    Like

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Distorted Reality & Day Of Execution (new album release party)

Enthrallment празнуват 20 години

Статистика

  • 370,650 hits
%d bloggers like this: