The Other Side

Начало » Българска сцена » За изкуството на изразяване и други неща (MYSTICA представя „Oratorio”, GHOST WARFARE)

За изкуството на изразяване и други неща (MYSTICA представя „Oratorio”, GHOST WARFARE)

Telegram канал на The Other Side

Sevi представят на живо видеото Dark Knight

Концертът на FLESHGOD APOCALYPSE и EX DEO в София се мести за 2021 г.

Категории

Архив

TIAMAT в София на 29 октомври 2021 г.


Статистиката за 2019 г. говори, че е имало 16 представяния на нови издания на български групи в рок и метъл сегмента. Има случаи, някои такива събития да са съвпадали, поради което да е невъзможно да бъдат посетени всички. А има и такива, които просто не са успяли да ни привлекат като фенове… Случаят с MYSTICA бе оценен като доста интересен. Писането, обаче, за българските групи с аршина на световната сцена (Практика, чиито стандарти се стараем да спазваме), е неблагодарно, макар и благородно занимание, поради ред причини… За да надскочим скромния брой на публиката, която би могла да свидетелства за събитието, посягаме към това дело свято!

Mystica

Mystica

Съпортващата група, GHOST WARFARE, две години по-рано бе плиснала такава плейбек подложка в лицата на софийската публика, че тогава това спъна усилията на списчика ви, да произведе репортаж от едни интересни два концерта… (Както съм ви казвал вече в „Балканска блек метъл асамблея”, произвеждането на строго-критичен репортаж изисква неимоверно повече усилия, от този, отразяващ сполучлив концерт.) Критичното ми ухо бе приятно изненадано от живо свирене с прецизно артикулирани основни и бек-вокали, каквито групата се е школувала да прави на живо, най-сетне! Разнообразният им Sympho-Prog Metal, на места, затъва в блатата на невинния ентусиазъм с равноделна бавна ритмика и четиритонови хармонии, но на места израства композиционно с хващащи мелодии и смяна на ритъма. Търсенето на различни вокални техники и смяна на солиращите гласове, също има своите бисери и своите елементарни имитации, но разнообразява музиката им по достоен начин. Някои натрапливи хармонии, присъстващи в старите и новите пасни, сочат Георги Латев (g.), като основен композитор в бандата. Изпълнените две композиции от предстоящия им да излезе четвърти студиен албум – „Hire Gogs” и „Legacy of Renn” говорят, че развитието на GHOST WARFARE във всеки един аспект е възходящо!

Ghost Warfare

Ghost Warfare

Захласът на публиката по мелодиите, с известна Doom Metal закваска, извиква закъсняла реакция на ентусиазирани ръкопляскания, които групата приема като бис. Последната балада с агресивен и раздвижен почерк уж е добавена към сета, но всъщност си присъства в разхвърляните по сцената сетлистове. Така оформеното 45-минутно въведение ни сюрпризира приятно и бе съвсем подходящо за духа на концерта.

          Сетлист GHOST WARFARE:

01. Dusk
02. Anything Illusion
03. Hire Gogs
04. Frozen Heart of The Earth
05. Solar Insignia
06. Under the Black Sea

          Бис:

07. Legacy of Renn

Ghost Warfare

Тук последва онова разтъкаване между сетовете, което българските групи си позволяват да правят по клубните си участия. Когато хиперболизираните паузи започнат да гонят по времетраене минималистичните музикални части, дори най-ентусиазираните фенове започват да агонизират в уплътняващите безсмислени разговори под съпровода на музикално оформление от някой барман, чийто „елитаристичен” вкус е съизмерим с най-долнопробното питие, което предлага… Пушачите уплътняват с двестаграмки, което изяжда проценти от смисъла на цялата инициатива и превръща първата песен в глашатайска сводка… Някъде тук понятията „нов албум” и „ново ЕР” се рекомбинират, за да оправдаят (може би) забавянето.

Mystica

Mystica

Към 23:20 ч. MYSTICA са вече на сцена и свирят на живо своята интродукция. След което, Далия Чорбаджийска (v.) обявява кои са те и защо сме се събрали. Песните от новото издание се представят в различен ред, а първото изсвирено – „Reborn” е вече доста познато на феновете на бандата, защото те го изпълняват по концертите си от поне две години. Втората песен започва с тъпан, за да събере в себе си различни неравноделни ритмики, чиято сглобка не е сред най-сполучливите аранжорски решения на сцената ни и е за сметка на хармониите, но видимото удоволствие на музикантите от изсвирването й я събира композиционно. Баладичната песен на изданието се колебае между AOR звученето и фините Progressive Metal модулации и промени в темпото. След Prog. въведението, „Memories” навлиза в родопските фолклорни традиции и предлага усложнения в своя аранжимент, чертаещ взискателност и прецизност. Вокалите на Шулц Петров (v.) просто попиват в музиката на MYSTICA, докато тези на партньорката му остават на поп-рок равнище. Едноименното на изданието парче – „Oratorio”, обявено като последно, е progressive metal демонстрация на богатите възможности на формацията към актуалния момент да борави с разнообразния Prog. Metal инструментариум.

Mystica

Mystica

Тук бандата очаква овации и обещава отдавна неизпълнявани на концерт песни. Приятното в MYSTICA е, че тези скромни труженици на метъл попрището ни работят дълго и упорито, макар и не толкова резултатно като обем, но винаги със значими постижения! И винаги свирят на живо цялата звучаща музика! Не мога да не изпитвам уважение към изпълнението на песен от пред-групата им АГОНИЯ, по стихове на Хр. Смирненски и събрала в себе си онзи ранен Heavy Metal ентусиазъм, който те не загубиха през годините! Програмната песен „Mystica” от 2008 г. също съчетава Heavy-то с ранните Prog. инвенции на израстналите към онзи момент на композирането й музиканти. В 00:05 ч. вече викахме групата на истински бис, но времето бе твърде напреднало за повече волности.

Mystica

Mystica

          Сетлист MYSTICA:

          Intro

01. Reborn
02. I. M.
03. Missing Way

          Intro >

04. Memories
05. Oratorio

          Бис:

06. Спартак (Кавър на Агония)
07. Mystica

Rock Thrashler
08.11.2019, София ,  Live & Loud
Снимки: Кирил Груев ©

Фотогалерия от събитието


Елате в Telegram канала на The Other Side чрез следния линк t.me/theothersidezine и/или се абонирайте за нашия бюлетин!


2 коментара

  1. „Съпортващата група, GHOST WARFARE, две години по-рано бе плиснала такава плейбек подложка в лицата на софийската публика…“ – това не е вярно, GW никога не сме използвали плейбек подложки в участията си, а имаме и видеа от повечето от тях, които могат да го докажат.

    Харесвам

    • Rock Thrashler каза:

      Уважаеми мистър Найденов!
      Нарочно изчаках с отговора си към Вас, за да отмине широката читаемост на материала. Не съм искал да го напиша преди три години, не исках да описвам и днес това, което може да бъде написано за споменатите концерти!
      На 19.01.2017 г. свирихте в клуб Mixtape 5, B Side, след Bendida. Голяма част от дамските вокали и половината клавирни пасажи (Предимно по-орнаментираните.) бяха на запис! И ако сте си мислели, че това може да мине незабелязано, китаристката/вокалистка/клавиристка на няколко пъти не си даде труд да покрива буфосинхрониадата с бутафорно пеене! Та дори и Вие успяхте да направите дует със себе си!!!
      Аз не се сещам как доказвате живо свирене чрез видеозапис, но на видеозаписа от следващото ви участие става още по-интересно! Видеото, което сте качили, се казва „Ghost Warfare – LIVE @ Joy Station, Sofia, 23/02/2017 [full set]”, макар концертът всъщност да се проведе на 16.02.2017 г.! Поради гореописаната ситуация, си спестих присъствието на по-голяма част от вашето изпълнение и дойдох за следващата група, заради което и записките ми са по-бедни откъм фактология. Но гледайки видеото, бихте могли да обясните на себе си какво точно свири барабанистът ви на лаптопче? И ако по някаква причина сте пропуснал да усетите буфосинхрониадата на 19.01.2017 г. (Нещо, в което аз съм абсолютно убеден, че е невъзможно!!!), да питате дръмъра си кои точно писти от продукта, който ясно се вижда по време на цялото ви видео, са били отключени по време на концерта ви в Mixtape!?!
      Г-н Найденов! Би могло да се каже, че аз съм фен на бандата ви. Не разбирам, защо под един, общо взето хвалебствен репортаж, реализирате този детски нагон – да хванете най-калното изречение и да го оспорите с една очевидна лъжа? Вашето поле е сцената, справяте се там достатъчно добре и там може да ме опровергавате! Относно миналите събития, те вече са история и е недостойно да ги разпъваме и разместваме като фактология. Нямате дивиденти в това! Никой няма да ви плати повече, ако някога сте правили прекрасни концерти, нито пък ще ви глоби, ако някога не всичко е било наред! А моята читаемост, като автор на репортажи, е в пряка зависимост от откровеността ми – това ми е единствената ценност като човек, отразяващ български рок-събития. Обидчивостта на българския рок-музикант е свела репортажите ми в сегмента до минимум. И аз много бих се радвал, ако всички заедно успеем да променим този пейзаж.

      Liked by 1 person

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 184 other followers

ATHEIST, CADAVER, SVART CROWN и FROM HELL в София

PARADISE LOST в София на 1 декември 2021 г.

Opeth в София на 25 септември 2021 г.

Статистика

  • 571 511 hits
%d блогъра харесват това: