The Other Side

Начало » Българска сцена » Пет щриха от края на пролетта (Какво представихме на W:O:A Metal Battle Bulgaria 2018 или алтернативно-субективна класация с елементи на реализъм) – Репортаж 2

Пет щриха от края на пролетта (Какво представихме на W:O:A Metal Battle Bulgaria 2018 или алтернативно-субективна класация с елементи на реализъм) – Репортаж 2

Категории

Архив


Много трудоемко и неблагодарно е, драги читателю, да представиш всички групи в даден конкурс. Нерядко трябва да напишеш и някои критики, които колкото и добронамерени да са, представляват нелицеприятната страна на концертния ни живот. Не на последно място, трябва да се ограничиш в телеграфния стил, за да не стане твърде отегчително дългото циклене върху добродетелите и греховете на клетите музиканти, които, в края на краищата, са се опитали само да ни забавляват. Отделно е трудът, който трябва да вложиш, за да създадеш (неминуемо) още някой недоволен и да ти бъде „заплатен” с великата слава и ти да си се изказал пред света… Така и авторът ти, реши да се ограничи в дълбокомъдреразпръскванието, но не успя да се въздържи и да замлъкне съвсем.

FORGOT THE TEN

До неотдавна шуменците излизаха доста стеснително, поне по столичните клубове, за да ни представят едно почти извинително шоу с приятни тяхни песни и някои компрометиращи кавъри. Излизайки на втория сет от първия ден на W:O:A Metal Battle Bulgaria 2018, това вече съвсем не е така!

Стегнатата и доста подредена група демонстрира увереността си убедително. Макар да музицират със съзнанието за progressive, FORGOT THE TEN звучат като среднотемпов power metal с подчертана мелодичност както в музиката, така и в пеенето, което на места е харшово. Тоталната дисциплина и контрол над инструментите, демонстриращи тяхното израстване, ги приземява на тези редове. Да не забравяме, че една от основните цели на фестивала Wacken и сродните му брандове, е подкрепата за класическите форми на метъла, а с тях FORGOT THE TEN се справят прилично.

Forgot The Ten

Forgot The Ten

Наивитетът в текстовете и композирането е минусът, който дърпа групата назад. Въпреки разнообразната структура и неравноделностите във „Freedom”, много от решенията им са откровено MANOWAR-ски. Липсва и динамика на композициите, от което и вокалистът им е затруднен какво да прави с ръцете си. Но ако продължат по пътя, по който са поели и с темповете с които го правят, скоро ще ги видим по големите сцени.

Сетлист FORGOT THE TEN:

  1. Running Stupid
  2. Warriors Of The Rock
  3. Point Of Existence
  4. Freedom

CORTÉGE

Февруари месец момчетата, наименовали се с това заглавие, още се упражняваха да редят речитативи върху блус схема и да посягат плахо към Metalcore рифовките. Една от най-младите групи на конкурса, която не прави вече азбучни грешки. Това, заради което си струва да обърнете внимание на CORTÉGE е, че някакви хлапета могат да ви съберат очите от свирене и амбиция да разплетат най-авангардните похвати в съвременния метъл.

Cortége

Cortége

Групата се врязва с някакъв Grundge Metal, където вокалистът им пее като в комедийна оперета с пролетарския си имидж! Китарите се тероризират в пост-пънк маниер с агресивно изтръгнати цели акорди. Не е най-ефектното начало, но определено заковава погледите. Второто парче ни шамаросва с Brutal Core с комбинация от Death и меки вокали. Момчетата чегъртат дропнати, без за това да им се е наложило да умножават броя на струните си! Следва висока топка парче, базирано на Jent, където барабанистът им изпъква най-много, но и останалите пипат забележително. Последният шамар е death-core, който преминава през китарна микрофония в клиширан Hardcore, да завърши с изящно Prog. соло!!!

– Трябва да даваме път на младите, защото нашето поколение вече е на 40 и повече години! Трябва да им помагаме! – Каза в импровизираната си реч гостът Васко Катинчаров, макар и не точно за тази група… Много са забележките, които може да се отправят към CORTÉGE, но това бе най-разнообразната група на целия конкурс! И ако те продължават да се развиват така, скоро много батковци само ще плачкат, докато ги слушат… А бандата изсвири три  нови песни в сета си, които не са от излезлия им в края на миналата година дебютен албум.

Сетлист CORTÉGE:

  1. Highway Horror
  2. Disconnected
  3. The Sun
  4. Think Twice

BLEAK REVELATION

Това е единствената група от втория ден на конкурса, на която ще обърнем внимание. BLEAK REVELATION очевидно бяха на сцената, за да демонстрират своето изкуство, без оглед на мероприятието. Доста активни в концертната си дейност, за тях двадесетте минути са доста тесички.

Дългият Doom Metal инструментал ни въвежда сякаш в едночасово шоу.

– Шшшшшш! – Слага пръст на устните си басистът-вокалист в отклик на нашите овации. – Ебавам се, бе! Да ви чуя! – След което излизат от псевдофинала, за да си довършат парчето.

Bleak Revelation

Bleak Revelation

Сравнително рядко на Wacken Battle попадат Doom Metal банди, които да са успели да излезнат от сянката на CANDLEMASS, което би било едно успешно предложение от българска страна. Още повече, че звуците се извличат прецизно, двете китари са разпределили функциите и солата си доста разнообразно и ритъмниците мачкат като чукове. За, само, двете си композиции групата демонстрира удоволствието да свири за публиката си и никакви театрални постановки за журито! Убедителни, както винаги.

Микрофонът за меките вокали бе настроен твърде тихо и никой не се постара да коригира това, но BLEAK REVELATION блеснаха и така. Въобще, вторият ден бе доста слаб и като групи и в известна степен като озвучаване.

Сетлист BLEAK REVELATION:

  1. Void
  2. Defied by Clouds

GRIMAZE

Една от най-динамично развиващите се групи на българската сцена излезе с обновен състав. Те все още са под влиянието на трибюта на GOJIRA, който сътвориха наскоро, като често ползват и други цитати, но…

GRIMAZE сякаш избухнаха на сцената. Толкова движение, куфеене, енергия и хъс никоя друга банда не предложи на тази сцена. Сетът бе подготвен внимателно и песните се ковяха слети и без приветствия. Те показаха как трябва да изглежда една група на сцената, за да е достойна да свири на W:O:A!

Grimaze

Grimaze

Яркото им присъствие е увенчано и от някои слабости. Музикантите влизат много ловко и рязко в различните теми, които използват, но тоталната липса на преходи звучи като прескачане на плочата. Дори оставиха илюзията, че свирят фрагменти от много свои парчета. Демонстрацията на синхрон при тези способи радва усещането ни за техничност, но не радва слушателското ухо като хармоничност. GRIMAZE само веднъж си поеха въздух по средата на сета, за да превключат към по-старите си неща, където са успели да маскират PANTERA влиянията си, но те все още са си там. Southern Rock солата продължават да внасят нотка groove в песните им. Почти фитнес сетът им бе страхотен! Патриотична гордост изпитвам само от факта, че съм ги наблюдавал!

Сетлист GRIMAZE:

  1. Inner Engineering
  2. Endless Life Force
  3. Discobey The Primitive
  4. Survival of the Fittest

HECKTIC

Неслучайно младата столична формация бе избрана от организаторите на Sea of Black Festival след W:O:A Metal Battle Bulgaria 2017, да се изяви на фестивала! Да не забележиш качествата на HECKTIC, граничи със самоосакатяване, макар че това не е рядък феномен у нас… Групата, която за кратко бе трио, е попълнила състава си с втори китарист за конкурса.

Завладяващото в музиката на HECKTIC е това, че те представляват един малък учебник за чисти рифове и вплетена мелодия в агресивния им Thrash Metal. Прецизното свирене при тях изглежда естествено, защото звучи добре. Песните им имат ясна структура и са изсвирени прецизно. Това, което им липсва е динамичното шоу, с което гръцките thrash банди покориха този форум преди време. Сравнително статичното поведение на сцена в никакъв случай не се компенсира от брилянтната звукова картина, която поднасят момчетата. А настройването на китарите между песните, не е признак за перфекционизъм, а е оставяне на впечатление за нисък клас инструменти.

Hecktic

Hecktic

– Всички групи бяха много добри! – Каза членът на журито Майк Тисен в леко неадекватната си (Може би заради злополучното си падане от подхода за сцената.) заключителна реч преди номинацията. – Важна за една група е и публиката, която тя може да вдъхнови! – Каза го за една друга група… HECKTIC вкараха в клуба сериозно количество свои фенове, които скандираха и за бис. В интерес на истината ще кажем, че само ESCAPE FROM INFERNO имаха по-многобройна публика от HECKTIC, но пък тяхното изпълнение бе своеобразно фиаско.

Сетлист HECKTIC:

  1. Come and See
  2. Boulevard Of Broken Ribs
  3. Flesh Emporium
  4. Kill The Core

Ако на драгият читател му е интересно, би могло да опишем и още случки от конкурса. Призовавам ви да коментирате по-активно в сайта ни за вашите желания, впечатления и мнения! А за сега, приказката ни затваря тази си глава.

Rock Thrashler
02-03.06.2018, Mixtape 5
W:O:A Metal Battle Bulgaria 2018


5 Коментари

  1. Slushatel каза:

    Хубаво е, че има критика към бандите, но си личи, че автора е пристрастен. Относно забележката за настройването на инструментите по време на сета на Хектик не го разбирам…Всяка китара, дали висок или нисък клас в един момент се разстройва леко. По-добре да отнеме 30 секунди от времето на слушателите, в които да се настроят момчетата и да звучат добре, от колкото да са фалшиви. Големите банди си имат китарни техници, които им настройват инструментите и им сменят ефектите. Ако авторът даде на Хектик една символична сума от 10 000 евра, за да си наемат екип, който да им сменя ефектите, струните и им настройва китарите, разбирам да има претенции.

    Like

    • bitango каза:

      Има едно прекрасно и евтино решение за настройване на инструментите, наречено тунер 😉

      Качествена китара, която не се разстройва при изсвирването на четири песни, може да се закупи за 700-800 лева…

      Like

      • Slushatel каза:

        Ти май си нямаш представа за какво говориш? Това прекрасно и евтино решение, наречено тунер, нали трябва да го включат между песните? Или викаш по средата на песента пуска тунера и се настройва? Китара за 2000 лева със сменени струни може да се разстройва също толкова лесно, колкото китара за 500 лева. За тези, които ми говориш ти за 700-800 лева се разстройват след всяка песен, ако са със нови струни.

        Like

      • bitango каза:

        може би пък имам представа за какво говоря, но ти робуваш на собствени стереотипи.

        Like

    • Настройването за един кратък сет ми се струва повече в ущърб на представянето, отколкото в полза. Говорим за 20 мин., за които 10 000 € ми се струват малко множко… Може би не съм се изразил съвсем ясно. Но благодаря Ви за мнението!

      Like

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: